17.11.10

Per i Viken

Jag blir så glad när jag hittar för mig nya företag. I veckan som gick blev jag presenterad för
2 chark företag som har underbara produkter.
Här kommer det första.
Per i Viken Chark AB det har funnits sedan 1926 i olika former.
I dag ägs och drivs det av Claes Persson och ligger i Höganäs.
Deras chark produkter är bara så goda och ni som älskar korv ska pröva deras gourmet winerkorv.
Den har fått guldmedalj i chark SM.
Jag provade en korv som heter Per i Parma - med äkta parmesan och den var verkligen god
Det finns naturligtvis inte bara korvar utan också pastejer ( tryffelpastejen är Mmmmm),
syltor, hetrökt skinka, rökt fläskfilé och mycket, mycket mer.
Man värnar om gammla recept som från början kommer från Ella Persson som var den första ägaren.
Men också  förädlar och förnyar och arbetar med rena produkter inte en massa E ämnen  och konstigheter i deras produkter. UNDERBART.

I Malmö hittar ni Per i Vikens produkter på ICA Maxi Ystadsvägen och i Stockolm på Tysta Maria i Östermalmshallen. Men inte bara där listan på köpställen och sortiment hittar ni på
http://www.periviken.se/

En korg full med Per i Vikens charkprodukter är en bra julklapp till kunder och vänner.

Inga kommentarer: